Julafton

Har suttit och designat tröjor hela dagen, samt kollat på The Hills. Nu ska jag göra iordning mig och gå iväg till pappa och klippa hans hår. Sen ska jag åka till Mattias.

Idag är det 5 månader kvar till julafton :D.
Kommer nog förlora alla mina läsae för jag skrev så ;) men jag gillar hösten, och vintern och våren. Jag älskar julafton och julstämning. Många av de jag känner gillar inte vintern för att det är kallt. Det förstår jag, jag hatar att frysa. Men allt annat då? Stämningen? Sitta på café i tusen timmar och snacka skit? Filmkvällar? Julklappsshopping? Allt det. Det väger upp mot det kalla.
Visst, sommaren är undebar, men gillar alla de andra årstiderna mer. Gillar att ha rutiner.

I alla fall, pappa sen Matte.

Hörs sen!



Tänkte lägga in en julbild bara för att jävlas, men hittade ingen så det får bli en bild på älskade FL, USA.
Bilden är iaf tagen några dagar innan julafton 2007.
Saknar. Älskar.

Namnsdag!

Förresten så har jag namnsdag idag! Grattis till mig själv :)


23 juli 2011.

Får nog skit för inlägget under. Aja, ser på Sommarkrysset, de visar ett klipp från "den bästa sommaren", vilket är en av de bästa filmerna som gjorts tycker jag. Så mitt i prick!

Annars har jag inte gjort så mycket idag, tagit det lugnt.
Tvättat, handlat, spelat Angry birds. Just nu lagar jag sen middag och sen ska jag se en film.

Den senaste veckan har det hänt en hel del.
Hade födelsedagsmiddag i lördags, vilket var supermysigt. Gick inte riktigt som planerat men det blev bra ändå. I söndags gick jag och såg Harry Potter en tredje gång på bio. Det var definitivt den bästa av alla gånger. Det var en helt annan känsla. Kanske för att jag visste att det var sista gången någonsin jag ser Harry Potter på bio.

I måndags fyllde jag 24. Känner mig inte direkt äldre, det kommer väl. Har aldrig riktigt åldernojjat, så det är inte det, tycker det är roligt att bli äldre, lär ju ändas med åren men just nu känns det OK iaf.
Dagen började med ett försök till sovmorgon, vilket var svårt eftersom min familj ringde hela tiden. Tillslut gick jag iaf upp, chillade en stund i soffan och sen gjorde jag iordning mig. Lockade håret supernoga, tog en timma.
Sen gick jag iväg tillaffären och jordgubbsståndet och sen hem till familjen. Päväge dit börjar det regna så lockarna förstörs. Jag, pappa och Rebecca gick iaf iväg till en grekisk restaurang, vilket var väldigt gott. Älskar grekisk mat. Sen blev det tårta, presentöppning och filmtittande hemma hos familjen.

I förrgår var jag med Bella, Therese och Jessica. Vi fikade hemma hos mig och snackade skit. Väldigt trevligt. Bella och Jessica har jag inte träffat på hela sommaren, så det var underbart att se dem igen.

Nu är min mat klar! Hörs sen bloggen!


Jag och Jessica. Bilden är från när vi var i England med laget.

Happy Birthday to ME

Idag fyller jag hela 24 år. Grattis på mig själv :D


Födelsedagsmiddag.

Ikväll är det dags för födelsedagsmiddag. Eftersom både jag och Mattias fyller år på måndag så firar vi tillsammans. Det var vi gjort sen många år tillbaka.
I år blir vi dock bara 3 personer på middagen, jag, Mattias och Anders (Mattes kompis). De andra som skulle komma har blivit sjuka och fått ställa in. Men det blir nog bra ändå :).

Halv 8 ska vi ses inne i stan och gå till restaurangen. Det är inte helt bestämt än vilken restaurang det blir, vi får se helt enkelt :)

Imorn ska jag se Harry Potter igen.
Börjar bli lite pinsamt, men det här blir med största sannorlikhet sista gången jag ser den på bio. Den här gången blir det med Mattias.

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen fixa mig.



(tänkte lägga in en mysig bild från födelsedagen förra året, men det funkar inte att lägga in bilder :/ )

Lista/test

Kollade igenom min gamla dagbok från högstadiet. Inge vidare rolig faktiskt, men det kan vi ta en annan gång.
Hittade en lista eller ett test och tog genast fram papper och penna och gjorde testet nu igen, såhär 10 år efteråt.

1. Nummrera ett papper 1-9 lodrätt.
2. Skriv ett namn av motsatt kön på rad 1 och 5.
3. rad 2, 3 och 4 skriver du namnet på en vän eller familjemedlem.
4. rad 6, 7, 8 och 9 skriver du låttitlar.

------------------------------------------------
5. Nr. 1 är den personen du älskar mest i hela världen.
6. Nr. 5, den killen gillar du verkligen, men det är omöjligt att kunna ha ett fungerande förhållande.
7. Nr. 2 bryr du dig mest om av alla.
8. Nr. 3 känner dig bäst.
9. Nr. 4 är den som ger dig tur.
10. Låt nr. 6 säger precis vad du känner för person nr. 1.
11. Låt nr. 7 står för dina känslor för person nr. 5.
12. Låt nr. 8 speglar din personlighet.
13. Låt nr. 9 avslöjar hur du ser på livet.

Här är mina svar, älskar att de stämmer in så bra:






Imorn!

Tagg tagg tagg igen!
Imorn ska jag se Harry Potter igen, den här gången med syster.
Tagg!


Harry Potter and the Deathly Hallows part 2

Sent sent igår kväll, kl. 23:59 närmare bestämt var jag på specialvisningen av den abolsut sista Harry Potter-filmen.
Förväntningarna var skyhöga, men jag visste också att jag inte skulle bli besviken.
Själva grejen med specialvisningar, speciellt till Harry Potter är det där lilla extra. Biografen var pyntad med Harry Potter-prylar och både personal och besökare var utklädda. Lite gulligt, det är ju det som gör det hela speciellt. Det är en del av charmen med att se filmen först av alla. Speciellt nu när det är den sista filmen av dem alla.
Det är en speciell känsla.

Filmen var helt otrolig. Jag var mållös när eftertexterna rullade. Vilken film! Mitt i prick! Perfektion.
Levde mig kvar i filmen ända tills jag somnade hemma i min säng, drömde då om filmen.
Idag när jag vaknade var det tomt. Det kändes som när man gjort slut med någon och vaknar morgonen efter. En sjuk känsla. Det är slut nu.


Sessan.

Är på landet, saknar min snuttispluttisgullekatt!