TRYOUT Dynamite Dolls 2012/2013




Gå in på vårt Facebookevent här.

Obeskrvligt.

 ch

Blondinbella.

Blondinbella föreläser på Webbdagarna. Mkt sevärd!
 
 

Igår.

Igår hade vi clips och curler igen, den här gången på tid. Det gick väl sisådär, min utkammning blir alltid dålig.
Sedan fick vi göra en varsin frisyr på dockan, läraren ville att vi skulle göra en modern friyr.
Jag försökte locka med plattång (vilket var omöjligt på dockans hår) samt göra en waterfall braid.
Bilden tog jag innan jag var riktigt klar, lockade dockan mer sen och kammade ut så det blev slarviga lockar, och flyttade även upp flätan lite så den inte såg så längade och tråkig ut.
Blev rätt nöjd. Tog tyvärr ingen bild efter att jag fixat till, eftersom vi slutade då.
 



Förra veckan.skola

Ligger visst lite efter med uppdateringarna.
Förra veckan på måndagen och tisdagen gjorde vi permanent, clipslockar, samt svinrygg.
På onsdagen klippte vi vår docka och på torsdagen höll vi på med färg.
 
Måndag & Tisdag:
Har inte så mycket bilder därifrån eftersom vi gjort permanent och clips och curler så många gånger nu, och det ser i princip likadant ut varje gång.
Men vi lärde oss i alla fall hur man gör en svinrygg. Min blev (såklart) inte helt perfekt, men inte jättedålig heller. En bra första gång!
 

I onsdags klippe vi vår docka, har ingen bild från det eftersom det kanske inte är så jätteintressant att se, haha.
Men det gick bra iaf, tycker bara att on blev så himla korthårig. Dessutom översträcker jag fingrarna när jag spänner dem, så det är rätt svårt att klippa rakt, haha.

I torsdags hade vi först färgteori. Sedan la vi i toning på våra dockor.
När jag och Alexandra var klara med det så la vi i toning i mina toppar. Vi använde 10.13, som tog bort det gula och orangea. Blev sån himla skillnad och jag blev jättenöjd.
Hittade ingen bra före-bild, men före-bilden är i alla fall från i somras, så det är lite olika ljus, men man ser ju skillnaden ändå.



 
 

Breaking Dawn part 2, sista trailern.

 
 
 
Nu har äntligen den sista trailern för Breaking dawn part 2 kommit ut.
Den är helt amazing och jag slår vad om att filmen kommer att vara helt fantastisk. Kunde inte längta mer...