Sessan.

Idag fick Sessan agera modell. Hon brukar springa iväg såfort jag tar fra kameran, men idag låg hon kvar och posade. Blev himla snygga bilder, älskar skärpan och färgerna. Jag älskar min nya kamera, och min katt!
 
 

Fyller 25 idag!

Idag fyller jag 25 år.
Stort grattis till mig själv.
 
 

400D vs. 7D.

 
 
 
 
 
 
 
Bilderna är tagna med samma objektiv (50mm, f1,8) och samma inställningar (1/160, f6,3)
Färgerna och fokusen på den understa bilden är överlägset skarpare och finare.

Canon EOS 7D

I veckan fick jag världens bästa (tidiga) födelsedagspresent av världens bästa mamma.


Canon EOS 7D.
 
 
 

Nattligt prat.

Jag håller på att göra om designen lite (bloggen är bredare, jag har ändrat om i menyn, flyttat upp menyn osv), har så svårt för att bestämma mig vad jag vill ha så det tar lite tid och jag måste prova allt inann jag vet om jag är nöjd.
En ny header är påväg i alla fall, hoppas att den kommer upp nästa vecka.
Ska ändra färgerna också, men har som sagt svårt att bestämma mig.
 
Annars då, imorn ska jag upp tidigt. Jag, pappa och Rebecca ska iväg på handledarkurs på förmiddagen.
Efteråt ska jag redigera de sista bröllopsbilderna.
Undrar lite hur jag ska komma upp strax innan 9 imron. Har inte somnat innan 2 på hela veckan, ser ut som det blir så ikväll med, jag är inte i närheten av trött. Får väl se det som att det är värt det, får dricka cola till frukost imorn ;).
 
Nu är det inte långt tills jag fyller år. 25, det är stort. Jag har inga planer alls varken för födelsedagen eller firande. Vet att jag vill fira med lite kompisar på helgen efter (är ju så skillad att jag lyckas fylla år på en onsdag...) men vet inte mer vad jag tänkt. Vilka ska bjudas? Äta ute eller hemma? Orkar inte riktigt tänka på sådant, blir alltid något som går snett och det orkar jag inte ta itu med.
Vi får se helt enkelt, men jag borde väl bestämma mig den här helgen i alla fall så folk inte hinner boka upp annat.
 
Strax efter födelsedagen åker jag till landet och blir borta nästan en vecka. Skönt att komma bort ett tag. Ska ta med mig kameran (hoppas så innerligt att jag får en ny i födelsedagspresent, hatar min kamera!") och fotografera massvis. Det har ju inte blivit så mycket fotograferande den senaste tiden. Min externa hårddisk funkar inte och jag har alla bröllopsbilder på minneskorten, så jag vill inte ta bort dem OM min dator skulle få för sig att krascha.
Men snart är fotograferandet igång igen, det lovar jag!
 
Men nu är det väl dags att sova antar jag, eller ja, lyssna på ljudbok tills jag somnar. Jag älskar att lyssna på ljudbok när jag ska sova, det är som att någon läser godnattsaga.
Lyssnar på Breaking Dawn när jag ska sova och Harry Potter på dagarna när jag är ute och går eller liknande.

På tal om att vara ute och gå, igår kom mina nya Reebok ET, de är en aning förstora (tog 35,5 istälet för 35 som hade passar bättre, men vågade inte chansa), men det skiter jag faktiskt i. Dessa kommer att bli väldigt välanvända.
 
Godnatt!
 

Mina nya älskade Reebok ET.
 
 
 

Wedding.


Stina & Anders 3.


Spara för webben.

När jag sparar bilder som ska visas i bloggen så sparar jag dem för webben. Det behåller kvalliten och bilderna ser snyggare ut. Att göra detta är lätt som en plätt.
 
Först måste du förminska din bild, förslagsvis med den bredden som passar din blogg.
Sedan går du in under Fil -> Spara för webben.
 

Original vs. spara för webben.