29 november 2011.

Godmorgon! Jag är så himla trött, har sovit kort och dåligt. Gick från mamma alldeles för sent igår och låg och läste en stund innan jag somnade. Vaknade till flera gånger.
Nu blir det skola i 3 timmar, förstår inte hur jag ska orka. Efter skolan ska jag plugga (och powernapa).

Senare idag ska jag träffa Mattias, vi tänkte åka och köpa julklappar. Känns skönt att ha det gjort redan innan December börjar. Måste komma på vad jag ska köpa bara. Till mamma vet jag, men inte till pappa och Rebecca.

Nä, nu måste jag hoppa in i duschen och vakna till.
Ha en bra dag!


Ljus.

Min fina nya ljuslykta jag köpte i veckan. Visst är den underbar? Det finns en lite större uggla också som tittar, men den var slut men jag ska försöka få tag i den i en annan butik imorn.


Lussekattsbak.

Första advent! Jag har hängt upp alla julsaker, diskat och städat.
Jag har även åkt till Mattias och gått på en fotopromenad samt handlat mat. Ikväll blir det god mat med biff och klyftpotatis.
Vi köpte även en lussekatts-mix som vi håller på att baka, just nu jäser degen. Kommer bli supergott!


Pepsi x2




BREAKING DAWN PART 1.

PERFEKTION.

TWIDAY!!

Står just nu i kön på bion och ska gå på Twiday! Hör av mig ikväll eller imorn.


DEMONS!

Godmorgon! Har precis tryckt i mig en macka, brukar inte vara hungrig på morgonen.
Idag blir det en 5 timmars lång träning med bästa Demons! Vi kommer att lära ut hela programmet, är så taggad :D
Gillar långträningar, både som aktiv och som coach.
Nu ska jag packa ihop mina saker sen gå iväg till bussen.

(skulle lägga in en bild, men det tar för lång tid att ladda upp och jag har bråttom)

IDOL 2011

Sitter hemma hos mamma och ser IDOL, och tänkte att jag kan ju lika gärna blogga om IDOL ikväll.

Tema:
Motown

Amanda P:
Bra energi och kul att hon gör något med lite fart i. Hon är fortfarande min favorit.
Låt: I’m Coming Out – Diana Ross

André: Gillar verkligen inte hans röst och han imponerar inte alls ikväll.
Låt: My Girl – The Temptations

Moa: Hon var sååå mycket bättre förra veckan när hon körde sin egen låt. Hon ser så osäker ut.
Låt: You Can't Hurry Love – The Supremes

Amanda F: Lika bra som alltid! Det är alltid kul att se vad hon gör av låtarna.
Låt: Please Mr. Postman – The Marvelettes

Robin: Älskar hans röst och han är grym, men han kanske var liiiiite trist idag?
Låt: Reach Out, I’ll Be There – Four Tops

Molly: Visst har hon bra röst, men tycker hon är tråkig och skrikig och skulle aldrig lyssna på en skiva med henne.
Låt: Nowhere To Run – Martha Reeves & the Vandellas

11-11-11 11:11

Hehe..

Snow White & The Huntsman

Alltså, vill MÅSTE se!

 


Prov!

Nu ska jag stax iväg till skolan för prov i Samhällskunskap. Skulle väl inte påstå att jag är nervös (som jag definitivt var inför provet på cheerutbildningen), men jag undrar ju såklart hur det kommer att gå. Är inte hundra på allt och oroar mig lite för det som kommer komma på provet är just de sakerna jag inte kan så bra. Men jag har i alla fall ett hum om det mesta, vilket känns skönt. Tar jag mig bara tid och läser frågorna och tänker efter borde det inte vara något större problem. Men vi får se helt enkelt!

Efter skolan tänkte jag gå hem till mamma och se Pretty Little Liars med Rebecca,
har fått henne att fasta för den serien. Tycker det är superkul eftersom hon var så emot att börja titta på en ny serie förut (hon gillar att sträckse serier).

Ikväll ska jag hem till Mattias och andas ut över att provet äntligen är gjort
(har dock fler prov nästa vecka, men det får bli morgondagens problem). Vi kommer nog äta någon god middag och se en bra film.

Vet ni vad som mer händer nästa vecka/om en vecka. Just det! TWIDAY. Det är helt sjukt att det är så nära nu. Jag är jättespänd inför Breaking Dawn, har sett rätt mycket klipp från filmen och behind the scenes och filmen verkar vara perfektion.

Nu måste jag i alla fall skynda iväg till skolan. Jag som gick upp i tid fick helt plötsligt lite bråttom.
Ha en bra dag mina finaste läsare.



Köpte en lila sparkdräkt (ja, älskar det ordet för onepiece, jumpin och allt vad de heter) från H&Ms barnavdelning förra veckan. Älskar den. Bor i den.

Breaking Dawn.

Nu är det inte långt kvar.


Julklappar

Jag har kommit på vad jag önskar mig i julklapp. 5 olika saker. Hoppas jag får dem alla. Vore guld värt!
3 av dem är fotosaker. Dessa ligger givetvis högst på listan.
Åh, längtar till julen.