The Twilight Saga.

Perfekt utsliten bok. finns inte ord för hur mycket jag älskar dessa böcker.
Kalla mig barnslig, omogen, whatever - de är och kommer alltid vara perfektion för mig.


28 februari 2012.

Håller på att städa för fullt, eller ja, mer möblera om, byta ut och fixa än städa. Det är så mycket roligare att fixa nytt än att dammsuga och diska. Eftersom att jag bor i min pappas lägenhet finns det fullt med gamla möbler här. De är inte riktigt i min smak, men det duger. Tänkte testa svart soffbord ett tag framåt och se hur jag trivs med det.
Sen ska även fotona av Nick Brandt upp.
Jag är en sån som tröttnar fort och behöver möblera om då och då, byta ut foton, måla om och fixa.

Sen idag hade jag tänkt att träna också
, kondition och hopp.
Kvällen tänkte jag avsluta med en bra film och god mat. Köpte massvis med gott när jag och mamma var och handlade i helgen. Tror att det blir kyckling idag, ska leta fram ett gott recept.

Egentligen skulle jag fotat idag, men det var pissväder när jag klev upp, och sen har jag haft fullt upp med att städa och fixa, så det får bli en annan dag. Har dock tänkt att försöka klämma in en studiofotografering idag, har inte studiofootgraferat på jättelänge, så det känns som att det är dags. Gå all in med coolt smink, snygga ögonfransar och nån enkel svart klädsel så sminket framhävs. Ja, det ska jag definitivt göra!

Nu måste jag återgå till mitt städande
, har trots allt bara kommit ett rum idag (hur kan man ju undra, har hållt på hur länge som helst, men det tar tid att flytta möbler, ändra sig, flytta om, flytta tillbaka, hehe).
Kommer även hämta en sak från mamma i veckan som kommer bli så himla snyggt, vad får ni se när jag fixat ;).





2 bilder från när jag och syrran fotade för ett tag sen, haha.



Godnatt.

Nu var det slut på Oscar 2012, är redan taggad för nästa år. Nästa år ska jag faktiskt ta att se filmerna som är nominerade i "Bästa film". Tanken var att göra det i år, men jag var alldeles för lat och inte på humör. Något jag ångrade under galans gång.
Tycker även att det var synd att inte Harry Potter vann nåt, jag menar, det var ju ändå sista chansen för Harry Potter att vinna (nej, jag menar inte att den borde vunnit bara därför, men det är en väldigt bra film som är värd att vinna i de kategorier den var nominerad i). Den borde vunnit visuella effekter och make up.

Galan i år har vart bra, kändes kanske lite stressig, men annars var den bra. Blev väldigt glad för Octavia Spencer och Maryl Streep. De blev så himla glada båda två och höll de bästa talen.
En film jag känner att jag måste se såhär efter galan är "Hugo", det verkar vara en film i min smak. Även "The Help". Filmen som vann för bästa film intresserar mig dock inte alls, vilket är lite synd.


Nu ska jag gå och lägga mig, godnatt och tack för i år. :)


WINNERS (uppdateras under galan).

Best Motion Picture
"The Artist"
"The Descendants"
"Extremely Loud & Incredibly Close"
"Hugo"
"Midnight in Paris"
"The Help"
"Moneyball"
"War Horse"
"The Tree of Life"


Best Actor
Demian Bichir, "A Better Life"
George Clooney, "The Descendants"
Jean Dujardin, "The Artist"
Gary Oldman, "Tinker Tailor Soldier Spy"
Brad Pitt, "Moneyball"


Best Actress
Glenn Close, "Albert Nobbs"
Viola Davis, "The Help"
Rooney Mara, "The Girl With the Dragon Tattoo"
Meryl Streep, "The Iron Lady"
Michelle Williams, "My Week With Marilyn"


Best Supporting Actor
Kenneth Branagh, "My Week With Marilyn"
Jonah Hill, "Moneyball"
Nick Nolte, "Warrior"
Christopher Plummer, "Beginners"
Max Von Sydow, "Extremely Loud & Incredibly Close"


Best Supporting Actress
Berenice Bejo, "The Artist"
Jessica Chastain, "The Help"
Melissa McCarthy, "Bridesmaids"
Janet McTeer, "Albert Nobbs"
Octavia Spencer, "The Help"


Best Director
Woody Allen, "Midnight in Paris"
Michel Hazanavicius, "The Artist"
Terrence Malick, "The Tree of Life"
Alexander Payne, "The Descendants"
Martin Scorsese, "Hugo"


Best Original Screenplay
Woody Allen, "Midnight in Paris"
JC Chandor, "Margin Call"
Asghar Farhadi, "A Separation"
Michel Hazanavicius, "The Artist"
Kristen Wiig and Annie Mumolo, "Bridesmaids"


Best Adapted Screenplay
Alexander Payne, Nat Faxton, Jim Rash, "The Descendants"
John Logan, "Hugo"
George Clooney, Grant Heslov, Beau Willimon, "The Ides of March"
Aaron Sorkin, Steven Zaillian, "Moneyball"
Bridget O'Connor, Peter Straughn, "Tinker, Tailor, Soldier, Spy"


Best Animated Feature
"A Cat In Paris"
"Chico & Rita"
"Kung Fu Panda 2"
"Puss in Boots"
"Rango"


Best Foreign Language Film of the Year
Bullhead (Belgium)
Footnote (Israel)
In Darkness (Poland)
Monsieur Lazhar (Canada)
A Separation (Iran)


Original Score
"The Adventures of Tintin," John Williams
"The Artist," Ludovic Bource
"Hugo," Howard Shore
"Tinker Tailor Soldier Spy," Alberto Iglesias
"War Horse," John Williams


Best Original Song
"Man or Muppet," The Muppets; Music and Lyric by Bret McKenzie
"Real in Rio," Rio; Music by Sergio Mendes and Carlinhos Brown, Lyric by Siedah Garrett


Best Achievement in Art Direction
"The Artist"
"Harry Potter and the Deathly Hallows Part 2"
"Hugo"
"Midnight in Paris"
"War Horse"


Best Achievement in Cinematography
"The Artist"
"The Girl With the Dragon Tattoo"
"Hugo"
"The Tree of Life"
"War Horse"


Best Achievement in Costume Design
"Anonymous"
"The Artist"
"Hugo"
"Jane Eyre"
"W.E."


Best Documentary Feature
"Hell and Back Again"
"If a Tree Falls: A Story of the Earth Liberation Front"
"Paradise Lost 3: Purgatory"
"Pina"
"Undefeated"


Best Documentary Short Subject
"The Barber of Birmingham: Foot Soldier of the Civil Rights Movement?"
"God Is the Bigger Elvis"
"Incident in New Baghdad"
"Saving Face"
"The Tsunami and the Cherry Blossom"


Best Achievement in Film Editing
"The Artist"
"The Descendants"
"The Girl With the Dragon Tattoo"
"Hugo"
"Moneyball"


Best Achievement in Makeup
"Albert Nobbs"
"Harry Potter and the Deathly Hallows Part 2"
"The Iron Lady"


Best Animated Short Film
Dimanche/Sunday
The Fantastic Flying Books of Mr. Morris Lessmore
La Luna
A Morning Stroll
Wild Life


Best Live Action Short Film
"Pentecost"
"Raju"
"The Shore"
"Time Freak"
"Tuba Atlantic"


Best Achievement in Sound Editing
"Drive"
"The Girl With the Dragon Tattoo"
"Hugo"
"Transformers: Dark of the Moon"
"War Horse"


Best Achievement in Sound Mixing
"The Girl With the Dragon Tattoo"
"Hugo"
"Moneyball"
"Transformers: Dark of the Moon"
"War Horse"


Best Achievement in Visual Effects
"Harry Potter and the Deathly Hallows Part 2"
"Hugo"
"Real Steel"
"Rise of the Planet of the Apes"
"Transformers: Dark of the Moon"


Best Motion Picture


Endast 4 priser kvar.

Nu är det endast de fyra sista och tyngsta priserna kvar. Spännande!

OTRC - Angelina Jolie

Världens vackraste.


2:30

Klockan är 2:30, nu kör vi!
Oscar 2012.

OTRC - Sandra Bullock


OTRC - Emma Stone


OTRC - Penelope Cruz


OTRC - Jennifer Lopez


OTRC - Natalie Portman


OTRC - Cameron Diaz


OTRC - Sacha Baron Cohen


OTRC - Michelle Williams


TAGG

Nu gör Red Carpet igång!

Oscar 12

Inatt är det dags för Oscarsgalan, jag ser den alltid och brukar blogga till galan (09, 10, 11). Inget undantag i år.
Ett annat måste är Moviezines oscarschatt (kommer upp nån gång under dagen).
Nu ska jag hem till mamma, tvätta min sparkdräkt, bunkra upp med cola, sova middag, sen jävlar kör vi!

-

Det har dock inte bara varit en dans på rosor det senaste halvåret.
Jag har förlorat många nära och kära.

I höstas dog min farmor, så då åkte hela familjen upp till Övik på begravning. Jag har bara vart på en begravning tidigare, det var när jag var 5 år och min morfar dog. Kommer inte ihåg något av det.

I början av januari dog mitt kusinbarn. Han var 14 år och fick en elak hjärntumör i början av förra sommaren. Han var världens gladaste kille, kan inte minnas att jag någonsin sett honom ledsen. Han älskade att spela fotboll, och min första tanke som kommer upp varje gång jag tänker på honom är hur han spelar fotboll på fotboolsplanen på landet.

Förra veckan gick min lilla mormor bort.
Hon blev nästan 99 år och världens bästa mormor. Hon gjorde världens godaste köttbullar och bullar och köttfärslimpa. Hon var hur snäll som helst och alltid glad. När jag var liten och vi var på landet så var jag med henne väldigt mycket. Hon var verkligen världens bästa.

Detta betyder alltså att jag kommer ha gått på tre begravningar på ett halvår.
Det suger och det är alldeles för mycket. Det är inte rättvist. Efter min mormors begravning så hoppas jag innerligt att jag kommer få slippa begravningar på ett väldigt långt tag.

Foto

Det är inte bara DM jag tävlat, jag är med på ett fotoforum som brukar ha tävlingar. Man vinner inget, men det är alltid kul att få visa upp sina foton.
Jag kom på 3dje plats med fotot på rosen här under.
Trodde absolut inte att jag skulle komma så högt, så det känns så himla kul.

Dock har jag inte fotat på jättelänge nu. Kanske dags för en studiofotografering snart?

DM 2012.

Den 18 februari var DM Stockholm, fast i Västerås.
Jag, Therese och Cornelia åkte till Västerås dagen innan. Åt på kinarestaurang, såg på film på hotellrummet, taggade, packade om, spelade in en rolig video till Bella.
På morgonen klev vi upp 4:30 - omänskligt tidigt, men vad gör det när man ska tävla, det är så värt det.
Vi lockade håret och åt hotellfrukost sen åkte vi iväg till arenan.

Precis som förra året då alla lag tävlar samma dag
(för några år sen så var DM uppdelat i två dagar) blir det väldigt stressigt att ha 2 lag, men vi hade 2 mammor och 2 tjejer som gick i Dolphins förra året som tog hand om Demons när vi inte kunde vara där.

Tävlingen gick suveränt för både Demons och Dolphins. Sen börjar den långa väntan på prisutdelningen.
Väl på prisutdelningen så satt jag, Vikis och LC (mina coachkollegor) och hoppades på en 3dje eller möjligtvis en 2a plats. Dansen i programmet hade vart väldigt otimad när de tävlade, och det drar ner rätt mycket poäng.
Men vi blev varken upptopade som 3a eller 2a. Då förlorade vi hoppet lite, jag menar, vad är chansen att vi skulle vinna när det är så tight i vår klass med så många lag. Då har man inte råd att missa nåt.
Så ska de ropa upp första platsen, vi är ganska så beredda på vad speakern kommer att säga, men man kan inte låta bli att hoppas lite lite att han kommer säga oss, men slår bort tankarna för att man inte vill bli alltför besviken.
Men så kommer det, "Broooooo....", mer än så behövdes inte höras innan hela dynamites står upp och skriker och applåderar. Jag, Vikis och LC kan inte riktigt förstå att det är sant, våra tjejer vann. De VANN!

Efter att vi tagit emot medaljerna och pokalen så smyger vi iväg och sätter oss med Dolphins.
Jag har inte hört något alls om hur det gick för de andra lagen och är riktigt nervös.
De ropar upp 3dje platsen, inte vi. När de ska ropa upp 2a platsen dunka hjärtat riktigt ordentligt. I och med att det bara var 3 i vår klass så har vi antingen kommit 2a eller 1a.
Tiden går så långsamt från att de säger placeringen till laget. Men tillslut så säger de de andra lagets namn, vilket betyder att vi har vunnit.
Det är helt sjukt, 2 guld. Var så himla lycklig den dagen, och dagen efteråt.

Jag tränar Stockholms bästa tjejer och går i ett av Stockholms bästa lag.


Imagine how it all could end, imagine how it all could be.