26 januari 2013.

Idag har jag tränat mina tjejer, gick skitbra och vi körde programmet fullt ut. Sjukt att DM är så nära. Längtar så mycket, men ändå vill jag inte att det ska komma. Jag gillar inte DM, det är så mycket press på den tävlingen, på DM måste man prestera. Visst ska man alltid göra det, såklart, men minsta lilla grej på DM räknas. 
 
Jag skulle egentligen följt med en vän ut ikväll, men jag kunde verkligen inte pga allt plugg. Ska skriva ihop ett arbete om bröllopstraditioner i Brasilien. Låter hur lätt som helst, det tänkte jag med, men jag hittar ingen information alls. Vet inte hur och var jag ska leta. Jag har en jättebra idé på en presentation, men då krävs ju att jag har något att presentera också. 
 
Just nu tar jag en paus i pluggandet, det är mest för datorns bästa så den inte flyger ut genom fönstret i ren frustration att det inte finns någon information.
Jag har slängt ihop lite marängswiss och lyssnar på Christian Walz, så det blir förhoppningsvi bättre snart.
Funderar på att göra ett arbete om något helt annat (fortfarande dock bröllopsrelaterat, såklart) och lämna in, typ svenska bröllop eller något. Som frisör och fotograf är det främst svenska bröllop som intresserar mig. 
Hur fett det än vore så kommer jag aldrig fotografera (eller styla) ett brasilianskt bröllop.
 
För mitt framtida jag som kommer gå tillbaka och läsa detta så kan jag passa på att meddela att mina nyårsmål inte går så himla bra. 
Träningen är jag bara så himla otaggad på, vet inte ens varför - jag älskar att träna. Jag tror att jag måste testa att träna efter skolan istället för innan. För innan har jag antingen saker att göra eller så vill jag bara chilla eftersom det tar enormt på krafterna att gå eftermiddagar/kvällar. Så nästa vecka ska jag testa att kvällsträna, då jag ändå redan är igång.
 
Angående läsandet så lyssnar jag just nu igenom alla HP-böcker på ljudbok (är på sista, precis när de blir överfallna på bröllopet), hade jag råd hade jag köpt alla HP-böcker och läst dem istället, det hade varit fett, men tyvärr har jag inte råd med det atm. 
När HP-serien är slut blir det dock mycket mer läsning, har hur många böcker som helst på kö.
 
Nu har jag faktiskt tagit alldeles för lång paus, ska fortsätta (börja?) skriva ett arbete nu, om vad får vi se. 
 
Status just nu!

Mål 2013.

Jag tror inte på nyårslöften. Det blir bara en massa måsten och det tar ifrån det roliga i det.
Istället sätter jag upp nyårMÅL. Dvs, mål som jag vill uppnå det nya året, något att sträva efter.
Fråga mig inte om vad 2012s mål var för det har jag inte den blekaste om. 2012 var ett jättebra år för mig och det räcker gott och väl. 
Nu är det bara att hoppas att 2013 blir minst lika bra. 
 
Några av målen för 2013 är:
 
- Läsa fler böcker.
Jag har hur många böcker som helst på kö som väntar på att bli lästa, några som ska läsas om och några helt nya. Grejen är den att jag blir så himla trött av att läsa vilket gör att jag bara läser nåt kapitel åt gången och sen somnar. Men i år ska jag bli bättre på att läsa böcker. Jag ska gå och lägga mig tidigare så jag hinner läsa innan jag blir jättetrött. Jag ska beta av min långa läslista (med bla Carrie diaries, Twilight saga, Percy Jackson, Sagan om ringen).
 
- Få in träningen i vardagen
När jag tränade cheer så tränade jag ju 3 gånger i veckan, spelade ingen roll om min mamma fyllde år eller om jag hade feber, träningen var en sak man inte missade. Sedan jag slutade har jag ju skaffat gymort men det blir så lätt att jag inte gå dit eller skjuter upp det. Jag älskar att vara där, när jag väl kommer dit. Det är att ta sig dit som är det jobbiga. Så, mitt mål för 2013 är inte det gamla vanliga att gå ner i vikt osv, utan mitt mål är att få in träningen i vardagen och faktiskt pallra mig till gymmet hur jobbigt det än känns innan, måste komma ihåg känslan när jag är där eller den efteråt, för inget slår ett hårt träningspass. 
 
- Få jobb som frisör
När jag gått klart min utbildning (som jag givetvis strävar efter att få höga betyg i) så vill jag börja jobba på salong med en gång, jag vill hitta det perfekta stället som passar mig och det jag är ute efter i branchen. Det må ta tid, men jag kommer verkligen leta och kämpa. Jag vill jobba på en salong där jag verkligen trivs, dit jag längtar till att gå. Steg 1 är att hitta praktik på en salong där jag skulle kunna tänka mig att jobba.
 
- Fotografera mer i vardagen
Just nu fotograferar jagknappt något i vardagen, nästan inte ens med telefonen. Jag köpte min G12a för att ta mer vardagsfoton men har vart riktigt lat på den sidan. Det ska det bli ändring på. När jag gjorde min årsresumé märkte jag hur få vardagsbilder jag har. Vardagsbilder är verkligen sådant som är kul att se tillbaka på sen. Så mycket mer av sånt.
 
- Fotoprojekt
Jag håller på att komma på lite olika fotoprojket att syssla med under 2013. Blev rätt lite footgraferande under 2012 trots att jag fick en ny kamera, anledningen till det var bristen på fantasi, modeller och tid. Men jag ska ta mig tid, för 2013 ska jag ta mina bästa bilder ever. 2013 ska blir ett grymt fotoår.