Julafton.

Jag längtar efter julafton! Jag älskar julafton, vinter och julmys.
Längar efter att gå i affärer för att hitta de perfekta presenterna till familjen, och sedan slå in dem i fint julpapper med massvis av rött snöre runt.
Jag längtar efter att vakna upp på julaftons morgon och sätta på mig kläderna jag sen länge valt ut, sedan locka håret och lägga en julig make-up. Jag längtar efter att packa ner kameran och alla presenter och ge mig iväg till mamma. Det första jag gör när jag kommer dit är att lägga presenterna fint under granen, och seda öppna mina egna paket som jag fått i julstrumpan. Konstigt det där förresten, när jag var liten fick jag så stora paket i julstrumpan att de inte fick plats i strumpan. Nu får man gräva allt vad man har tills man hittar ett litet litet paket elle kuvert. Undrar om det är paketen som blivit mindre eller jag som växt?
Jag längtar efter att sitta vid TVn och se Kalle och vara irriterad på resten av familjen som sitter där första 5 minutrarna sen springer iväg och gör annat.
Jag längtar efter att reta min syster som alltid alltid alltid är sjuk på julafton.
Jag längtar efter att ta på mig tomeluvan och ställa mig utanför dörren och hoppas att ingen granne kommer ut just då, och att sedan plinga på och dela ut julklappar.
Jag längtar efter julmiddag, INGEN får sätta sig vid borde förens jag tagit den perfekta bilden.

Åh, jag längtar verkligen efter julen.


Granen förra året, tagen med iPhone.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback