Sagan om ringen-sjukan.

Idag är jag feberfri på riktigt! Igår trodde jag att jag var det, men sen kom febern smygandes tillbaka. Men idag är jag och tänker förbi helt feberfri.
Jag är helt matt i kroppen. Har legat i sängen och inte gått upp i flera dagar, har knappt ätit för att jag inte orkat laga mat.
Men det ska jag se till att ta igen. En scone står i ugnen, tevatten håller på att värmas. Nu ska jag ta mig tillbaka till verkligheten.
 
Ni kanske undrar vad jag vart för sjuk och varför jag blev sjuk.
Jag har vart jätteförkyld med feber. Varför jag blev sjuk är helt enkelt så att the Hobbit hade biopremiär.
"WTF?!" kanske ni undrar då, jag ska berätta detta för er mina kära vänner.
Jag kallar det för Sagan om ringen-sjukan.


Såhär är det; en sen kväll i december 2003 hade jag en biljett till midnattsvisningen av Sagan om konungens återkomst, jag hade köpt den av en bekant som hade tältat på medis inför biljettsläppet.
Glad var jag och hade börjat se första filmen kvällen innan (ja, jag köpte biljett till den 3dje filmen utan att ha sett någon av filmerna innan). Samma morgon som bion skulle vara så vaknade jag upp med feber. Inte lite feber heller.
Jag svor för mig själv, sålde biljetten vidare, satt hemma hela kvällen och såg andra filmen, samt svor lite till.
Nu när the Hobbit hade premiär var det en självklarhet för mig att köpa biljetter till midnattsvisningen, jag menar, hur många gånger har jag inte sett triologon? Och hur länge har jag inte väntat på detta?
Men, vad händer dagen då det äntligen är dags? Jo, jag blir sjuk, såklart! Denna gången fick jag inte lika hög feber och kunde gå och se filmen ändå.
Men, jag kan inte låta bli att undra, ligger det en förbannelse över mig och vad som helst Sagan om ringen-relaterat på bio?
Om detta händer även under nästa del av the Hobbit kommer jag utan tvekan gå och gräva ner mig, eller något annat i protest mot denna sjukdom/förbannelse.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback