Vad är det för värld vi lever i?

Jag brukar hålla mina åsikter utanför bloggen, men nu är jag riktigt arg!
Jag läste på aftonbladet (länk) att de ska klippa bort den svarta (och rosa, samt nån man i skägg) dockan från Kalle Ankas jul. Scenen med dockorna är förövrigt en stor favorit bland många.
På riktigt?! Jag har alltid älskat julen, allt med julen. Men just i år känns det som att julen är på väg att försvinna. Allt man gillat förbjuds nu.
Man får inte äta pepparkakor, man får inte se Kalle som det brukar vara. Snart får man väl inte äta lussebullar heller, de är ju gula. Varför ens fira julen då?
 
Jag tycker att hela grejen verkligen har blivit så löjlig. Hur kan någon ta illa upp för att pepparkakor är bruna?
Alla bakelser och kakor har färger, precis som allt annat här i världen.
Ska "vita" ta illa upp så fort någon äter en gräddtårta? Eller en ljus kaka? Eller ska asiater ta illa upp så fort någon nämner saffran eller curry?
Varför förbjuda vissa saker för att de är rasistiska? Hur kan en kaka vara rasistisk? Jag menar, come on..
Hur kan det hjälpa att inte äta pepparkakor? I så fall har det väl motsatt effekt, de som gillar pepparkakor men inte får äta det blir väl bara mer arga på dem som tar illa upp?

Nästan så man hoppas att världen går under den 21a december ändå. What's the point med att fortsätta såhär? Det har redan gått överstyr. Det är är ju inte klokt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback