Snö.

För mig är första snön ren lycka. Som när man var liten, precis så känns det. Jag har vart i extas hela morgonen.
Sedan loggar man in på Twitter, Instagram och Facebook och ser diverse uppdateringar från bittra jävlar som påstår sig hata snön. Hur kan man hata något så vackert?! Glädjedödare är dem. Breaks my heart.
Lika med dem som klagar på att folk uppdaterar om att det snöar. Ja, alla ser att det snöar, men lika underbart är det för det och det är utan tvekan värt en uppdatering. Man uppdaterar ju för sig själv, inte för att informera omvärlden. Så jag hoppas att alla som inte har något bra att säga kan vara tysta, i alla fall idag.
Sen är kylan i sig inte den roligaste, men smällar man får ta för att få snö. Det skulle inte vara i närheten av såhär ljust ute just nu om det inte vore för snön. Jag hoppas så innerligt att den ligger kvar till julen.

Så, snö är ren j-vla lycka, den som säger något annat ljuger.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback