TTS: Breaking Dawn part 2.

Jag har funderat sedan igår på hur jag ska skriva detta, för jag måste ju göra det förr eller senare.
Igår var jag på Twinight, dvs Breaking dawn part 1 & breaking dawn part 2.
Part 1 var lite fantastisk som alltid. Det är min favorit av alla filmerna (ja, fortfarande). Det var min favoritdel i boken och jag älskar hur de lyckats få med så många små detaljer från boken som betyder mycket för oss fans (hehehe, känner mig som 12 år typ).
 
Jag har väntat en evighet på att se part 2. Jag har haft skyhöga förhoppningar inför den filmen.
Filmen var hur bra som helst. MEN, ja tyvärr finns det ett men, jag kunde inte låta bli att bli lite besviken över detaljerna från boken. I part 1 har de som sagt verkligen lyckats, men part 2 kändes snabbspolad och endel av mina favoritdelar glömdes totalt bort. Dock tror jag att jag måste se filmen igen, ur filmperspektiv utan att (undermedvetet) jämföra filmen med boken. Men, missförstå mig inte. Visst blev jag en gnutta besviken, men jag älskade filmen, den var grym. I slutet satt jag och grät mer än vad jag någonsin gjort typ. Jag satt och skakade och hyperventilerade hela sista tiden. Och jag fick mitt perfekta slut som är i boken.
 

Bild: moviezine.se

Kommentarer
Miranda&Josefin säger:

Älskar twilight !

2012-11-21 | 18:47:56
Bloggadress: http://spegelen.blogg.se
Fröken Klöver säger:

Jag tyckte att filmen var fantastisk, men för människor som inte läst boken (exempelvis min sambo) så var det några saker som inte made any sense at all, exempelvis när J säger "there's a lot of red eyes here". Det förklaras ju aldrig i filmen vad skillnaden är...

2012-11-24 | 10:52:58
Bloggadress: http://frokenklover.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback