26 januari 2013.

Idag har jag tränat mina tjejer, gick skitbra och vi körde programmet fullt ut. Sjukt att DM är så nära. Längtar så mycket, men ändå vill jag inte att det ska komma. Jag gillar inte DM, det är så mycket press på den tävlingen, på DM måste man prestera. Visst ska man alltid göra det, såklart, men minsta lilla grej på DM räknas. 
 
Jag skulle egentligen följt med en vän ut ikväll, men jag kunde verkligen inte pga allt plugg. Ska skriva ihop ett arbete om bröllopstraditioner i Brasilien. Låter hur lätt som helst, det tänkte jag med, men jag hittar ingen information alls. Vet inte hur och var jag ska leta. Jag har en jättebra idé på en presentation, men då krävs ju att jag har något att presentera också. 
 
Just nu tar jag en paus i pluggandet, det är mest för datorns bästa så den inte flyger ut genom fönstret i ren frustration att det inte finns någon information.
Jag har slängt ihop lite marängswiss och lyssnar på Christian Walz, så det blir förhoppningsvi bättre snart.
Funderar på att göra ett arbete om något helt annat (fortfarande dock bröllopsrelaterat, såklart) och lämna in, typ svenska bröllop eller något. Som frisör och fotograf är det främst svenska bröllop som intresserar mig. 
Hur fett det än vore så kommer jag aldrig fotografera (eller styla) ett brasilianskt bröllop.
 
För mitt framtida jag som kommer gå tillbaka och läsa detta så kan jag passa på att meddela att mina nyårsmål inte går så himla bra. 
Träningen är jag bara så himla otaggad på, vet inte ens varför - jag älskar att träna. Jag tror att jag måste testa att träna efter skolan istället för innan. För innan har jag antingen saker att göra eller så vill jag bara chilla eftersom det tar enormt på krafterna att gå eftermiddagar/kvällar. Så nästa vecka ska jag testa att kvällsträna, då jag ändå redan är igång.
 
Angående läsandet så lyssnar jag just nu igenom alla HP-böcker på ljudbok (är på sista, precis när de blir överfallna på bröllopet), hade jag råd hade jag köpt alla HP-böcker och läst dem istället, det hade varit fett, men tyvärr har jag inte råd med det atm. 
När HP-serien är slut blir det dock mycket mer läsning, har hur många böcker som helst på kö.
 
Nu har jag faktiskt tagit alldeles för lång paus, ska fortsätta (börja?) skriva ett arbete nu, om vad får vi se. 
 
Status just nu!

Kommentarer
Fröken Klöver säger:

Vi har alla böckerna både på svenska och engelska. Låna?

Svar: Åh, vill också ha! Ska köpa dem på svenska till att börja med, har upp till 4an. Tycker det är rätt nice dock att sitta på tuben, eller laga mat eller gå och handla med Harry P i öronen. Får typ köpa en bok/månad.
Men tack ändå :D
Emmzie

2013-01-27 | 00:06:27
Bloggadress: http://frokenklover.se
MALIN SUNDIN | MODE & FOTO säger:

RE: det är sant, den rosa är riktigt snygg! men vet inte om den passar mig :P

Svar: Ta brun isf eftersom det är det som det lutar åt mest :D
Emmzie

2013-04-01 | 11:47:56
Bloggadress: http://malinsundin.blogg.se/
Emma - mamma till Olivia ❤ säger:

Vilken trevlig blogg du har! :}

2013-04-08 | 08:57:00
Bloggadress: http://alskadeolivia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback